آزمون ناتی سی سی ال یا NAATI CCL که در واقع مخفف شده عبارت The Credentialed Community Language (CCL) test میباشد، یکی از امتحاناتی می باشد که جویندگان ویزای استرالیا برای کسب پنج امتیاز مهاجرت کاری به آن نیاز مبرم دارند. در واقع افراد با موفقیت در این آزمون، ۵ امتیاز حیاتی مهاجرت نیروی کار ماهر یا Skill worker را به دست خواهند آورد. ماهیت این تست بدینگونه است که قدرت انتقال مفاهیم و معانی یک مکالمه یا conversation را از زبان انگلیسی به زبانی غیر از انگلیسی و برعکس در شرکت کنندگان آزمون می سنجد. به زبانی غیر از انگلیسی اصطلاحا LOTE میگویند که در واقع همان Language Other Than English می باشد. هرچند باید در نظر گرفت که این موفقیت در این تست به منزله یک مدرک معتبر نخواهد بود و شما مجاز به کار به عنوان یک مترجم چه به صورت شفاهی یا نوشتاری نخواهد بود و در واقع translator یا interpreter محسوب نخواهید شد.

براساس مطلب منتشر شده در سایت ناتی مورخ یکم اپریل ۲۰۲۰، این سازمان تصمیم گرفته است که به خاطر شرایط جدیدی که در کل دنیا به خاطر ویروس کرونا COVID-19 به وجود آمده است، امتحان ناتی را تا مدت زمان مشخصی به صورت آنلاین برگزار نماید.

سازمان برگزار کننده آزمون ناتی، با تمام افرادی که در تاریخ های جولای و اپریل ۲۰۲۰ امتحان خود را ثبت نام کرده اند، تماس خواهد گرفت تا بتوانند زمان آزمون خود را تغییر دهند. آزمون های جولای نهایتا تا تاریخ ۳۰ ژوئن و آزمون های اپریل به آگوست منتقل خواهد شد و تمام این تستها به صورت Online test خواهد بود و از طریق اینترنت برگزار خواهد شد. افرادی که تاریخ آزمون آنها در ماه آپریل می باشد نهایتا تا ۳۰ ژوئن امتحان آنها برگزار میگردد و افرادی که در ماه جولای امتحان دارند لغایت تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۰ امتحان خود را خواهند داد.

در حال حاضر سازمان ناتی، ، به علت تاریخ و وضعیت نامشخص به وجود آمده تحت تاثیر ویروس کرونا، ثبت نام آزمون آنلاین ناتی را تا اطلاع ثانوی در دستور کار دارد. ثبت نام در وبسایت خود سازمان NAATI انجام می شود و این سازمان به گونه ای برنامه ریزی کرده است تا بتواند امتحانات را تا تاریخ ۳۱ دسامبربرگزار نماید.

پرداخت هزینه و تکمیل ثبت نام آزمون ناتی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها